ERP IMPULS EVO

ERP Impuls EVO to system zarówno dla produkcji dyskretnej, jak i procesowej, wspierający planowanie i harmonogramowanie produkcji i zawierający pełną funkcjonalność ERP/MRPII. Umożliwia integrację danych z maszyn (MES), współpracuje z systemami PDM/PLM/CAD/CAM. Zapewnia czytelną prezentację danych dotyczących produkcji oraz spójne środowisko analityczne w tym obszarze.

Impuls EVO to jeden z najbardziej rozbudowanych funkcjonalnie systemów klasy MRP/ERPII. Posiada zupełnie nowy, przyjazny użytkownikowi interfejs oraz daje możliwość zdalnego dostępu do danych. Impuls EVO doskonale sprawdza się w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych. Dzięki modułowej budowie, skalowalności i uniwersalnym standardom zapewnia wysoką wydajność, a bieżące dostosowywanie do zmieniających się przepisów prawa polskiego pozwala na rozwój każdej firmy korzystającej z tego narzędzia.

Część bazodanowa systemu Impuls EVO powstała w oparciu o mechanizmy bazy Oracle z wykorzystaniem możliwości wbudowanych w tę bazę: procedur. funkcji i pakietów. Zapewnia to optymalizację, szybkość wykonywania operacji, spójność i pełne bezpieczeństwo bazy. Warstwa webowa systemu powstała w technologii ASP.NET MVC na platformie Microsoft.NET Framework 4.0. z zastosowaniem HTML oraz C553.

FUNKCJONALNOŚĆ ERP Impuls EVO

FINANSE

Finanse Księgowość Koszty+
  • Efektywne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
  • Pełna kontrola kosztów działalności
  • Zaawansowane mechanizmy automatów księgowych
  • Współpraca z dowolną liczbą systemów bankowych
  • Precyzyjne wyliczenie rzeczywistego kosztu produktu i rozliczenie każdego etapu produkcji
  • Sprawozdawczość konsolidacyjna
Grupy kapitałowe+
  • Dokładniejsza kontrola i możliwość zarządzania stanem wyposażenia pracownika
  • Automatyzacja procesu przydzielania odzieży roboczej i środków ochrony pracownikom. Ułatwienie zamawiania odzieży roboczej dla pracowników
  • Definiowanie tabel przydziałów odzieży i grup stanowisk pracy zgodnie z normami zakładowymi
  • Generowanie dokumentów RW dla utworzonych przydziałów
  • Generowanie zamówień dla utworzonych przydziałów
  • Podgląd stanu wyposażenia w kartotece pracowników.
Środki trwałe+
  • Bilansowa i podatkowa amortyzacja środka trwałego
  • Dowolność w wyborze metody naliczania amortyzacji
  • Możliwość zbudowania struktury środka trwałego oraz jego częściowe umorzenie
  • Prognozowanie wartości i tworzenie planów amortyzacji
  • Obsługa środków trwałych w standardach polskich i międzynarodowych (MSR)a
Budżetowanie+
  • Analiza rentowności przez zestawienie planowanej wartości sprzedaży z kosztami działalności
  • Racjonalizacja zaangażowania kapitału poprzez planowanie kosztów i bieżącą kontrolę kosztów działalności
  • Kontrola odchyleń od budżetu i podejmowanie działań korygujących
  • Możliwość tworzenia wersji planu operacyjnego
Elektroniczna akceptacja faktur+
  • Dostęp on-line do elektronicznego obrazu wszystkich dokumentów kosztowych
  • Usprawnienie procesu merytorycznej akceptacji faktur
  • Natychmiastowa informacja o stanie zobowiązań, w tym wartości podatku VAT
  • Redukcja liczby dokumentów zaginionych i nierozliczonych
  • Automatyzacja procesu księgowania
Business Intelligence+
Bussiness Intelligence (Controlling)
  • Aplikacja oparta o technologię hurtowni danych, wielowymiarowych baz OLAP oraz sztucznej inteligencji
  • Diagnoza poziomu ryzyka prowadzonej działalności
  • Przekształcenie danych z wybranej sfery działalności w użyteczną informację wspierającą proces decyzyjny
  • Integracja powiązanych ze sobą danych pochodzących z różnych źródeł
  • Możliwość przeglądania i analizy danych w dowolnym układzie i poziomie szczegółowości
  • Automatyczny monitoring danych i wczesne ostrzeganie o negatywnych tendencjach
Bussiness Intelligence (Konsolidacja)
  • Przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego
  • Automatyzacja procesu pozyskiwania danych
  • Mechanizmy kontroli wewnętrznej spójności sprawozdań finansowych jednostek
  • Obsługa wielu typów transakcji wewnątrzgrupowych
  • Wsparcie procesu nadzoru korporacyjnego
  • Zestaw dedykowanych raportów na potrzeby konsolidacji
  • Możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników, w tym również spółek zagranicznych
  • Wersje językowe formularzy do wprowadzania danych
eDokumenty+
  • Automatyczne generowanie e-faktury w formacie PDF
  • Możliwość wysyłania e-faktury jako załącznik e-mail
  • Korekta e-faktur
  • Grupowa generacja i wysyłka e-faktur
  • Generowanie pism kadrowych i dokumentów płacowych w oparciu o szablony
  • Elektroniczna Akceptacja Umów
  • Usystematyzowanie procesu opracowywania umów
  • Zarządzanie wersjami i wariantami umów
  • Ułatwienie generowania dokumentów umów wypełnionych danymi

SPRZEDAŻ

Dystrybucja+
  • Kompleksowe zarządzanie logistyką zaopatrzenia i dystrybucji
  • Obsługa procesu sprzedaży od rejestracji zapytania po fakturowanie
  • Analiza bieżącej sprzedaży i zapewnienie ciągłości dostaw
  • Składanie zamówień i śledzenie stanu ich realizacji on-line
  • Możliwość budowania rożnych wersji planów sprzedaży
  • Dostępność mechanizmów zarządzania polityką cenową, rabatową oraz limitami
CRM+
  • Możliwość zbudowania wielowymiarowej bazy wiedzy o kontrahencie
  • Integracja działań z zakresu sprzedaży i marketingu
  • Rejestracja terminarzy zadań dla zdefiniowanych zasobów ludzkich i materialnych
  • Segmentacja rynku wg dowolnie wybranego kryterium
  • Efektywne zarządzanie i rozliczanie kampanii marketingowych
  • Pełna obsługa serwisu i reklamacji
CRM Web
B2B Sprzedaż+
  • Składanie Zamówień Klientów poprzez przeglądarkę internetową
  • Możliwość wprowadzania i edycji kontrahentów
  • Podgląd stanu rozrachunków danego kontrahenta
Intrastat+
  • Usprawnienie czynności związanych ze składaniem raportu o ruchach towarowych w ramach unii celnej
EDI+
  • Import zamówienia klienta, eksport zamówienia zakupu
  • Eksport faktury sprzedaży, import faktury zakupu
  • Avizo wysyłki – eksport zrealizowanego dokumetu WZ, import dokumentu PZ
  • Potwierdzenie otrzymania towaru – eksport zrealizowanego dokumentu PZ, import informacji o stanie realizacji WZ zgłoszonej przez partnera biznesowego
  • Raport stanów magazynowych
  • Cenniki – eksport aktualnych cen, import cen dostawcy

PRODUKCJA

Zarządzanie produkcją (MRP)+
  • Definicja procesu technologicznego i struktury wyrobów
  • Kalkulacje planowanego kosztu wytworzenia
  • Planowanie (MPS) i harmonogramowanie produkcji
  • Rejestrowanie zdarzeń produkcyjnych
  • Rozliczanie produkcji
Zarządzanie produkcją procesową+
  • Odwzorowanie przepływu materiałowego w pełnej strukturze wydziałów i magazynów produkcyjnych
  • Dowolna ilość alternatywnych receptur dla każdego wyrobu, drzewiasta struktura receptur
  • Rejestracja i precyzyjna analiza ścieżki produktu (traceability)
  • Narzędzia planistyczne pozwalające tworzyć zadania dla stanowisk w ciągu produkcyjnym
  • Szacowanie kosztu wytworzenia, reagowanie na zmiany cen surowców lub technologii wytwarzania
  • Wspomaganie realizacji wymagań systemu jakości HACCP
MES+
  • Rejestracja strat, braków, odpadów dla operacji
  • Planowanie produkcji (MPS)
  • Planowanie zapotrzebowań materiałowych
  • Planowanie i realizacja zleceń
  • Harmonogram produkcji
  • Śledzenie i kontrola serii
  • Zarządzanie zadaniami produkcyjnymi
  • Rejestracja kart pracy
  • Etykietowanie jednostek magazynowych [MOM/MWS]
  • Terminalowe (radiowe) tworzenie i realizacja dokumentów magazynowych [MOM/MWS]
  • Aktualizacja i podgląd stanów magazynowych [GM]
  • Rozliczenia kosztów pośrednich i kosztów bezpośrednich produkcji [FKK]
  • Zbieranie informacji bezpośrednio z maszyn: zmiana statusu (praca, awaria, przezbrojenie, postój planowany), wykonane egzemplarze, parametry ustawienia
  • Dedykowane dla użytkownika panele wizualizujące na bieżąco uzyskane dane za pomocą różnego rodzaju wykresów, tabelek, raportów
  • Wskaźniki OEE historycznie i na bieżąco – analiza przyczyn
Kontrola jakości - laboratorium
Gospodarka narzędziowa+
  • Kartoteka osób "dostępnych" w narzędziowni
  • Kartoteka znaczków narzędziowych
  • Możliwość przypisania znaczków do osób
  • Statusy narzędzi powiązane z miejscami składowania Gospodarki Materiałowej
  • Wypożyczalnia narzędzi obsługa wypożyczeń i zwrotów narzędzi pracownikom
  • Możliwość przekazywania narzędzi między magazynami narzędziowni
  • Ewidencja ilości użycia narzędzia
  • Możliwość likwidacji narzędzia
  • Historia użycia narzędzia
  • Historia wypożyczeń narzędzi
Gospodarka remontowa+
  • Ewidencja i opis techniczny urządzeń
  • Opracowywanie budżetów i śledzenie ich wykorzystania
  • Planowanie czynności obsługowych (konserwacji, remontów, przeglądów, smarowania)
  • Planowanie czynności modernizacyjnych i inwestycyjnych
  • Zarządzanie zleceniami wykonania czynności
  • Rozliczanie wykonywanych prac (robocizna, materiały, usługi zlecane podwykonawcom)
  • Nadzór nad aparaturą kontrolną i pomiarową (kalibracje, legalizacje, wzorcowania)
  • Diagnostykę działania urządzeń
  • Zgłaszanie usterek, uwag i potrzeb przez użytkowników urządzeń
  • Współpracę z podwykonawcami zewnętrznymi
  • Wspomaganie procedur jakościowych ISO, TPM i TQM

LOGISTYKA

Gospodarka materiałowa+
  • Kompleksowa obsługa magazynów rzeczywistych i wirtualnych
  • Wsparcie składowania i kompletacji zamówień zakupu i sprzedaży
  • Usprawnienie procesów logistycznych i optymalizacja kosztów magazynowania
  • Wsparcie procesów decyzyjnych związanych z przechowywaniem, przemieszczaniem czy znakowaniem towarów
  • Automatyczne generowanie dokumentów magazynowych
Transport+
  • Kompleksowe zarządzanie i ewidencja środków transportu wraz z wyposażeniem
  • Dostęp do bieżącej informacji o wykorzystaniu środków transportu
  • Automatyczne tworzenie tras przewozów
  • Stały nadzór nad terminami przeglądów i okresami ubezpieczeń
  • Możliwość rejestracji kart drogowych i generowania listów przewozowych
Elektroniczna akceptacja zakupów+
  • Rejestracja zapotrzebowań zakupu
  • Proces akceptacji zapotrzebowań z uwzględnieniem kontraktów, budżetów i inwestycji
  • Generacja zamówień zakupu
  • Rozliczanie faktur wynikających z zamówień
  • Opisywanie poniesionych kosztów na dowolnym etapie procesu
B2B Zakup+
  • Składanie Zamówień Klientów poprzez przeglądarkę internetową
  • Możliwość wprowadzania i edycji kontrahentów
  • Podgląd stanu rozrachunków danego kontrahenta
Zarządzanie magazynem (WMS)+
  • Optymalizacja wykorzystania przestrzeni składowania
  • Czasowo – przestrzenna organizacja procesów magazynowych
  • Obniżenie rzeczywistych kosztów operacji magazynowych
  • Efektywne zarządzanie strukturą logiczną magazynów
  • Możliwość budowania indywidualnych algorytmów realizacji operacji magazynowych
  • Koordynacja i płynna realizacja wielu operacji magazynowych jednocześnie
Mobilna obsługa magazynu+
  • Zarządzanie terminalami i operatorami
  • Drukowanie etykiet asortymentowych
  • Skanerowa obsługa dokumentów magazynowych
  • Skanerowa inwentaryzacja na podstawie arkusza GM

PERSONEL

Kadry i płace+
  • Definiowanie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  • Dostęp do informacji o pracownikach w dowolnym stopniu szczegółowości
  • Harmonogramowanie i ewidencjonowanie czasu pracy
  • Kompleksowa obsługa rozliczeń wynagrodzeń
  • Generowanie pism kadrowych i dokumentów płacowych w oparciu o szablony
  • Automatyczne generowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS
Portal pracowniczy+
  • Stan urlopów
  • Paski
  • Przebieg zatrudnienia
  • Kartoteka zarobkowa
  • Kasa zapomogowa – pożyczkowa
  • Wykaz absencji
  • Ewidencja czasu pracy / RCP
  • Grupowe rozliczenie czasu pracy
  • Wykaz badań okresowych
  • Wykaz świadczeń socjalnych
  • Benefity pracownika
  • Wyciąg z Harmonogramów pracy
  • Wykaz kwalifikacji osób
  • Rozszerzone dane raportowe
Odzież robocza i wyposażenie pracownika+
  • Optymalizacja planowania, realizacji i kontroli przydziałów i wydań odzieży roboczej, ochronnej i środków higieny
  • Optymalizacja kosztów wydań wyposażenia pracowników
  • Dostęp do informacji o okresach używalności środków ochrony
  • Kontrola kosztów zakupu i użytkowania elementów wyposażenia pracownika
  • Automatyczne tworzenie przydziałów środków z uwzględnieniem np. należnych pracownikowi rozmiarów odzieży roboczej
Harmonogram pracy+
  • Ujednolicenie mechanizmów tworzenia harmonogramów pracy.
  • Elektroniczna wersja harmonogramu, dostępna dla osób bez dostępu do Impulsa.
  • Zarządzanie zmianami, zespołami/brygadami.
  • Analiza dostępności pracowników.
  • Rejestracja i zatwierdzanie harmonogramów dla wydziałów.
  • Obsługa oddelegowywania pracowników.
  • Panel pracownika – lista zadań, wydziałów.
  • Rejestracja czasu pracy.
Elektroniczna akceptacja urlopów
eDeklaracje+
  • Globalny mechanizm umożliwiający obsługę różnych typów e-Deklaracji.
  • Możliwość generacji dokumentów xml w formacie zgodnym ze schematami wymaganymi przez Ministerstwo Finansów
  • Możliwość wysyłki podpisanych dokumentów do WebService Systemu e-Deklaracji Ministerstwa Finansów oraz pobierania potwierdzeń odbioru (UPO).
  • Możliwość eksportu niepodpisanych dokumentów.
  • Wizualizacja e-Delaracji w interaktywnych plikach PDF udostępnianych przez MF

PORTALE

Portal zakupowy+
  • Mobilny Handlowiec
  • Wprowadzanie zamówień, ich koszykowanie oraz podgląd etapu realizacji
  • Kalendarz zadań handlowca
  • Wgląd w warunki handlowe jakie posiada dany klient
  • Wprowadzanie zgłoszeń serwisowych
  • Definicja aukcji / zapytania ofertowego
  • Przeprowadzenie aukcji
  • Licytacja
  • Przedmioty aukcji
  • Powiadomienia
  • Generacja zapytań ofertowych
Portal sprzedażowy+
  • Podgląd stanów magazynowych
  • Podgląd cen wg. wybranego kontrahenta
  • Możliwość grupowania i sumowania danych
  • Generacja zamówień klientów
  • Koszykowa obsługa tworzonych dokumentów
Portal pracowniczy +
  • Elastyczne konfigurowanie zakresu danych wyświetlanych w Portalu
  • Definiowanie własnych portletów bez konieczności zlecania prac dla BPSC
  • Konfigurowanie filtrów danych w portletach
  • Tworzenie i układanie własnych stron portalu
  • Konfigurowanie atrybutów portletów i stron
Portal analityczny+
  • Analizy sprzedaży
  • Analizy finansowe
  • Analizy produkcyjne
  • Analizy kadrowo-płacowe
  • Indywidualne analizy biznesowe
  • Rozszerzone dane raportowe

CASE STUDY

Feerum SA specjalizuje się w projektowaniu, produkcji oraz montażu u klienta kompleksowych elewatorów zbożowych służących do suszenia i magazynowania produktów roślinnych, takich jak m.in. zboża, rośliny strączkowe i oleiste czy kukurydza. Firma oferuje kompleksowe rozwiązania – od analizy potrzeb klienta, poprzez propozycję rozwiązań technologicznych, produkcję urządzeń, aż po uruchomienie obiektu i oddanie go do eksploatacji, oraz usługi posprzedażowe, serwis i dostarczanie komponentów do urządzeń.

Zrealizowane przez firmę DPS Software wdrożenie oraz integracja z systemem ERP aplikacji SOLIDWORKS CAD/PDM usprawniło przebieg pełnego procesu – od zamówienia, poprzez projektowanie i ofertowanie, zlecenie na produkcję po zarządzanie magazynem wysokiego składowania. System ERP, obok zaawansowanych rozwiązań produkcyjnych, objął również funkcjonalności finansowo-księgową, kadrowo-płacową, dystrybucyjną, magazynową (w tym również dla magazynu wysokiego składowania), transportową, a także środki trwałe i CRM. System zapewnia producentowi elewatorów zbożowych pełną integrację danych oraz uproszczenie procesów projektowych.


KONTAKT